Web gune honek cookieak erabiltzen ditu, propioak eta beste batzurenak. Gure cookien politikari buruz gehiago irakurri dezakezu.

  •   JASANGARRITASUN TURISTIKOA

620 turismo-erakundek garatuko dute aurten Euskadiko Turismoaren Kode Etikoaren programa

Edizio honetan prestakuntza-eduki berriak sartu dira, eta garapen teknologikoa indartu da prestakuntza-maila guztietan.

Parte hartu duten ehun erakunde inguruk lehen aldiz parte hartuko dute edizio honetan, eta gainerakoek prestakuntza-ibilbidea espezializatzen jarraituko dute.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak eta Basquetour Turismoaren Euskal Agentziak Euskadiko Turismoaren Kode Etikoaren proiektuaren hirugarren edizioa abiarazi dute. Bertan 620 enpresak parte hartuko dute, eta horietatik ehun inguruk lehen aldiz parte hartuko dute.

Euskadiko Turismoaren Kode Etikoaren helburua da turismo-eragile guztiek beren eguneroko jardunean sartzea erantzukizun sozialak eta ingurumen- eta ekonomia-iraunkortasuna. Horretarako, Turismoaren Mundu Erakundeak garatu zuen munduko kode etikoaren 8 printzipioak txertatzen eta egokitzen ditu, baita Nazio Batuen 2030 Agendaren garapen iraunkorreko 17 helburuak ere.

Proiektua etengabe hobetzeko da, eta urrats garrantzitsua izan nahi du parte hartzen duten euskal turismo-erakundeek aipatutako printzipioak eta helburuak lortzeko bidean aurrera egin dezatela. Lehenengo urtean, oinarrizko prestakuntza jasotzen dute, eta, edizioz edizio, osatu egiten dute, konpromiso guztiak barneratu arte, beren interes eta beharren arabera. Prozesu guztia, kokatzen diren helmugetako teknikarien eta Basquetourren laguntzarekin eta aholkularitzarekin egiten da.

Javier Hurtado sailburuak nabarmendu du enpresek konpromisoa hartu dutela prestakuntza-programa honen alde egiteko eta beren jarduera profesionalean balioak txertatzeko. “Euskadi hazkunde iraunkor eta jasangarriko helmuga da orain. Azken hamarkada honetan erakutsi dugu industria turistiko bat eraiki dezakegula gure garapenean erantzukizunaren eta iraunkortasunaren horizontea galdu gabe, eta hori gure enpresen lehiakortasunaren bermatzaile bat dela. Industria horrek zuzenean ematen die lana Euskadiko biztanleen % 10i, 100.000 familia baino gehiagori, eta BPGaren 6,4 da. Industria hori, gainera, gure kulturaren eta gure balioen isla da, Euskadi anitz, heterogeneo, abegikor baten isla”.

Euskadiko Turismoaren Kode Etikoaren sinatzaileek konpromisoa hartzen dute turisten eskubideak, berezitasunak, bizimoduak, gustuak, itxaropenak, sinesmen-aniztasuna errespetatzeko, eta Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak bere gain hartzen du bisitatzen gaituzten pertsonen eta haien ondasunen babesa bermatzeko segurtasuna zaintzea. Turistek, halaber, gure legeak, gure kultura eta gure ohitura eta usadio sozialak errespetatzeko informazioa jasotzen dute.

Beraz, kode hau sinatuta, parte-hartzaileek kultura, tokiko tradizioa eta ondarea errespetatzea eta babestea sustatzeko lan garrantzitsua egiten dute. Gainera, tokiko komunitateek etekina aterako liokete enpresek beren esparruan egiten duten jarduera turistikoari; onura ekonomikoak, sozialak eta kulturalak, batez ere sortzen duten enpleguarenak.

2022an, programak berrikuntza bat du: prestakuntzan jarraitu beharreko jardueren garapen teknologikoa eguneratu da, bai eta prestakuntza-eduki berriak ere.

Prestakuntza amaitutakoan, erakunde bakoitzak memoria bat osatuko du, kodearekiko konpromisoa edo betetze-maila bermatzeko. Kode hori Etika Batzorde batek baliozkotuko du, eta, horrela, Etika Turistikoaren Erregistroan sartuko da.

Abuztua 2022

AL AR AZ OG OR LR IG
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31