Euskadi Asian eta Europan sustatzen da
2023an, 38.808 irlandarrek bisitatu zuten Euskadi eta 82.903 gaualdi egin zituzten. Aurreko urtean baino % 16,6 eta % 17,8 gehiago, hurrenez hurren. Nazioarteko merkatu igorleen rankingean 10. postuan dago, Euskadik jasotzen dituen sarrera guztien % 1eko kuotarekin.
Urtarokotasunari dagokionez, merkatu horrek kontzentrazio nabarmenak ditu udaren hasierako eta amaierako hilabeteetan, batez ere maiatzean, uztailean eta irailean.
ITB BERLIN
Europatik irten gabe, Berlingo ITBa izan da Basquetourren agendako beste hitzordu aipagarriena. Munduko turismo-azoka profesionalik garrantzitsuena da, eta Agentziak martxoaren 5etik 7ra parte hartu zuen bertan, beste hamar helmugarekin (3 hiriak eta Arabako Errioxa) eta euskal turismo-enpresekin batera.
- edizio honetako lehen egunean, Daniel Solana Basquetourreko zuzendaria, Industria eta Turismoko ministro Jordi Hereu, Espainiako Turismoko Estatu idazkari Rosana Morillo, Turespañako zuzendari Miguel Sanz eta Espainiako enbaxadore Pascual Ignacio Navarro izan ziren Euskadiko standean.
Baina aurtengo azokaren ezaugarri nagusia Lufthansako grebaren eragina izan zen, batez ere, azken eguna, ostegunekoa, non profesionalen presentzia eskasa ikusi zen. Hala ere, azoka honen garrantzia azpimarratzekoa da, Alemaniako merkatuaren datuei erreparatzen badiegu. 2023an nabarmen hazi zen Euskadin, eta serie historiko osoko zifrarik handienak lortu zituen. Ekitaldia 153.117 sarrerarekin itxi zen, hau da, 2022an baino % 24 gehiago, eta gaualdiek ere gora egin zuten, % 25, 329.438raino. Hala, merkatu horrek sarrera guztien gainean zuen ehuneko-kuota % 3,8koa izan zen urte horretan; beraz, 7. postuan dago Euskadira igortzen duten merkatuen ranking orokorrean.
Urtarokotasunari dagokionez, Basquetourren IBILTUR 2023 azterlanaren arabera, merkatu horrek kontzentrazio nabarmenak ditu udaberrian, batez ere maiatzean eta ekainean. Halaber, nabarmentzekoa da iraila dela merkatu horretan eskari handiena duena. Batez besteko egonaldia 5,8 egunekoa da Euskadin, batez bestekoa baino handiagoa, 4,1 egunekoa baita. Eta pertsonako eta eguneko batez besteko gastua 89,7 eurokoa da, batez bestekoaren azpitik (102,8 euro).
ASIA
Martxoan ere, 11tik 14ra, Seulen eta Tokion garatutako hainbat workshop-etan parte hartu genuen, Koreako, Taiwango eta Japoniako merkatuekin, euskal eskaintza turistikoan interes handia erakutsi zutenak. Parte-hartze hori urrutiko merkatuetan turismoa sustatzeko estrategiaren barruan dago. Koreari dagokionez, workshop-a handia izan zen, turoperadoreek interes handia erakutsi baitzuten Euskadi-Basque Country helmugaren inguruan. Herrialdeko bi agentzia garrantzitsuenek parte hartu zuten, eta rankingeko lehenak bakarrik, Corea Lotte Tour izenekoak, bere eskaintzan Euskadiko produkturen bat sartu bazuen ere, gainerakoek lantzen hasteko gogo handia erakutsi zuten. Gutxi dira, kopuruari dagokionez, gure helmugara iristen diren turista korearrak eta iristen direnak, penintsulako hainbat lekutatik egiten duten bidaia baten barruan etortzen direnak. Bidaia hori Madrilen edo Bartzelonan hasten da, aireko konektibitate kontuengatik. Turista korearra adin ertainekoa da, 50-60 urte ingurukoa, eta familian edo lagunekin bidaiatzen du. Urte osoan zehar egiten dute, uztailean eta abuztuan izan ezik, eta kultura, paisaia naturalak, Done Jakue bidea, gastronomia eta trekkinga interesatzen zaizkie.
Tokion, Euskadi Basque Country helmuga askoz ezagunagoa da touroperadoreentzat, aurten interes handia erakutsi baitute Donostiatik haratagoko jarduerekin, japoniarrek gehien bisitatzen duten hiria baita. Esperientzia berrien bila dabiltza Gipuzkoako barnealdean eta Bizkaian, eta pare bat egun Bilbon eman nahi dituzte. Turista japoniarra maiatza eta urria bitartean joaten da Euskadira, eta iraila da kontzentraziorik handieneko hilabetea. 2023an, 23.732 japoniarrek bisitatu gintuzten, aurreko urtean baino % 178,4 gehiagok, eta 46.324 ostatu-gau egin zituzten (+%152,4), % 0,6ko kuotarekin Euskadira igorritako merkatuen ranking osoan.
CEAV sustatzeko eta merkaturatzeko jardunaldiak, Estatuan
Aurten, Euskadi izango da Espainiako Bidaia Agentzien Konfederazioak urtero antolatzen dituen sustapen- eta merkaturatze-jardunaldien helmuga, Basquetourren eta elkarte horren arteko akordioa berritzeari esker. Hala, bi erakundeek adostu dutenez, Euskadi helmuga premium gisa hartzeaz gain, Basquetourrek 9 workshop-etan parte hartuko du urtean zehar eta Estatuko hainbat tokitan, tokiko bidaia-agentziekin. Bertan, euskal eskaintzari buruzko sustapen-materiala emango da eta Grand Tour produktua sustatzeko bideoa emango da. Era berean, euskal turismoaren 2 produktu turistikori buruzko 2 webinar egingo dira bidaia-agentzientzat: bat, maiatzaren 22an, Grand Tourrekoa (Euskadi osoa hainbat etapa eta egunetan zeharkatzea), eta bestea, urriaren 3an, familia-turismoari buruzkoa. Komunikazio-ekintzak ere egingo dira, hala nola newsletter-ak bidaltzea eta "CEAV Mundo digital" aldizkarian txertatzea. Eta, azkenik, ekainean, Euskadin, elkartearen zuzendaritza-kontseilua egingo da, eta kontseilu horretako kideek nahierara eta modu esklusiboan ohitzeko bidaia batean parte hartuko dute.
Basquetourrerako akordio honen helburua da Euskadik Estatuan duen irudia indartzea eta bidaia-agentzien helmugaren eta segmentuaren arteko harremana sendotzea, horiek funtsezkoak baitira turismo-balioaren katean.
Estazio anitzeko eta produktu anitzeko workshop-etara joateari dagokionez (urtean zehar CEAVk antolatuko du, aurrez aurreko formatuan, bidaia-agenteekin), lehenengoa martxoaren 6an izan zen, arratsalde-gau partean, Bilboko Domine hotelean eta Euskadin, Basquetourren bitartez.
Lan-jardunaldi horretan, honako enpresa hauek hartu zuten parte: airelineak, lurreko garraioa, bidaietako laguntza, hotelak, turoperadoreak, turismo-zerbitzuetako enpresak eta Estatuko zein nazioarteko hainbat helmuga.