Web gune honek cookieak erabiltzen ditu, propioak eta beste batzurenak. Gure cookien politikari buruz gehiago irakurri dezakezu.

  •   ESTATISTIKA TXOSTENA

Eusko Jaurlaritzaren Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailak IBILTUR AISIA 2019 aurkeztu du

" COVID 19a iritsi aurretik egindako txostenak datu interesgarriak ematen ditu Euskadira aisialdian etortzen diren eta araututako establezimenduetan gaua egiten duten turisten portaerari buruz. " Nazioarteko turismoa hazi egiten da, eta garrantzi handiagoa hartzen du jatorri urrunekoak, bereziki AEBkoa. " Helmugan egindako gastuak bere horretan dirau, eta gastronomia da horren sortzaile nagusia. " Euskal eskaintza turistikoaren bertuterik handiena bere aniztasuna da; kalitatezko eskaintza, gune mugatu eta hurbileko batean.

Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak, bere mende dagoen Basquetourreko Euskadiko Turismo Behatokiaren bidez, IBILTUR OCIO 2019 azterlanaren ondorio nagusien berri eman du. Bi urtetik behin, Euskadi aisialdian bisitatzen duten eta turismo establezimendu arautuetan gaua ematen duten turisten portaera aztertzen du.

Azterketa Eusko Jaurlaritzaren 2019-2022 Euskal Estatistika Planaren zati da, eta aldi bereko hiru eragiketa biltzen ditu: turisten unibertsoaren estimazio eguneratua (edukiera), aisialdiko inkesta eta gastuen inkesta.

Inkestak, beraz, COVID 19 sartu baino lehen egin ziren 2019an, establezimendu-mota desberdinetako 180 laginketa-puntutan: hotelak, landa-ostatuak, turismo-apartamentuak eta kanpinak. Ezartze-irizpideaz gain, denbora-aldagaia (uda, Aste Santua, Gabonak eta urteko gainerakoak) eta helburu-aldagaia (hiru hiriburuak, euskal kostaldea, Arabako Errioxa eta barrualdea) hartu dira kontuan.

Ia 19.000 elkarrizketa pertsonal egin ziren guztira, %95,5eko konfiantza-mailarekin: 4.546 gastuaren inkestarako, 4.421 aisialdiko inkestarako eta, turisten unibertsoa balioesteko, 9.933 elkarrizketa egin ziren.

Azterlanak aisiako turistaren portaeraren alderdiak aztertzen ditu, hala nola bidaiaren motibazioak, helmuga erakargarrienak, turisten jatorria, urtarokotasuna, bidaiatzeko modua, bidaiarako informazioa, bisitariaren gogobetetasuna edo helmugako gastua.

Motibazioei dagokienez, hauek dira ondorio nagusiak:

  • Aisialdirako, atsedenerako eta dibertsiorako motibazioak dira aisialdiko bisiten oinarria (% 95). Euskadik ia ez du osasunean edo erlijioan oinarritutako turismo hasiberririk (%1 baino gutxiago), nahiz eta bi kategorietan instalazio egokiak izan.
  • Familiakoak eta lagunak bisitatzeko motibazioagatik turismoa handia da. Establezimendu formaletan %4 inguru, nahiz eta pentsatzekoa den oraindik kontingente handiagoa dagoela eta, beraz, sortzen duen gastuari dagokionez, arreta merezi duela.
  • Gainera, aisialdirako turismoaren motibazioak askotarikoak dira, Estatuan ez bezala. Eta aniztasun hori da bertuterik handiena, kalitatezko eskaintza osagarria erakusten baitu espazio mugatu eta hurbileko batean. Hiri-, kultura- eta ekitaldi-turismoa, gastronomia, natura, kirola edo kostaldea faktore garrantzitsuak eta osagarriak dira.
  • Aisialdiko turistaren erakarpen-motor guztietatik, gastronomia da nagusi, eta garrantzi bikoitza du: batetik, eskaintza lehiakorrekiko bereizketa egiten du, eta, bestetik, kalitatezko eskaintza osagarri perfektua da. Gainera, pintxoak euskal eskaintza gastronomikoaren oinarria dira.
  • IBILTUR OCIO 2019 azterlanean nabarmendu beharreko beste alderdi bat da ekitaldi eta kulturaren inguruko turismoa azken urteetan egonkortu dela, bisita guztien %15 inguru erakarri baititu. Gastronomiaren kasuan bezala, motibazio hori ere erakargarria da gainerako motibazio nagusiak indartzeko.
  • Azterketak erakusten du, halaber, Euskadiren posizionamendua indartu egin behar dela, ibilaldiak egiten dituen eta eskaintzak bisitatzen dituen turismorako bereziki interesgarria den pasabide interesgarri gisa, eskariaren ia %15 baita. Bereziki interesgarria da Frantzia-Madril ardatza, bidean dauden turisten ia erdiak hartzen dituena.
  • Bestalde, landa-turismoari eusten zaiola nabaritzen da, pisutan, euskal eskaintzan, iristen direnen %6 inguru. 2014az geroztik, naturan aktibo dagoen turismoa nabarmen hazi da. Interesgarria da aipatzea bi eskaintzek puntu komunak izan ditzaketela eta landa-turismoa turismo aktiboaz balia daitekeela, nahiz eta une honetan landa-establezimenduetan ostatu hartutako guztiaren %16 besterik ez den.
  • Euskadiko turismo-lekuen aniztasuna dela-eta, bidaiatzeko arrazoi nagusiak askotarikoak dira. Bilbo eta Donostia dira erakargarrienak, baina kostaldea eta barrualdea ere bai. Guztiek interes berezia dute motibazio nagusietan eskaintza sortzeko: hiriko turismoa, natura eta abentura, kultura eta ekitaldiak, gastronomia eta lasaitasuna. Eta eskaintza nagusiaren osagarriak ere eskaintzen dituzte. Agian, eskaintzaren aniztasun falta horrek, turisten irudimenean behintzat, eragozten du Gasteiz eta Arabako Errioxa garatzea.

 

Turisten jatorriari dagokionez:

  • Era askotakoa da. Azken urteetan, Estatutik etorritako turismoak, batez ere Madrildik eta Kataluniatik etorritakoak, pisua galdu du, eta nazioarteko turismoan ere gora egin du, urrundik datorren turismoak, bereziki AEBk.

Bisiten denborari edo urtarokotasunari dagokionez:

  • Motibazioen dibertsifikazioaren ondorioz, iritsieren banaketa-aldiak luzatu egiten dira; beraz, oporraldiak ez diren aldiak guztizkoaren %46 dira dagoeneko, eta hazkunde motela baina iraunkorra dute.

Bidaiaren edo bidaiaren esperientziaren balorazioari dagokionez, azterlanak hau azpimarratzen du:

  • Balorazioak oso positiboak dira, oro har, eta jasotako tratuan eta eskaintzaren kalitatean oinarritzen dira. Hala, bisitarien %38k uste du itxaropenak gainditu egin direla.
  • Donostia da gehiegizko preziotzat hartzen den destino bakarra, hasierako itxaropenak gainditzen dituena.
  • Balorazioaren ondorioz, turismoa leialtzeko tasak handiak dira, %50 ingurukoak, eta hori, bestalde, distantzia luzeko turismoaren eragin urriagatik ere azaltzen da.

Eta, azkenik, gastuari dagokionez:

  • Funtsezkoak ez diren gastuak, hau da, jolas-, gastronomia- edo erosketa-jarduerei dagozkienak, gastu guztien %19 inguru baino ez dira; kopuru hori nahiko egonkorra da azken urteetan.
  • Gastronomiak gastua sortzen du helmugan, %85ekoa baita. Eta kultura-jardueretan eta dibertsioan egiten den gastua handitu egin da.
  • Emakumeek nahiago dituzte kultura-jarduerak, ibilbide turistikoak eta kostaldeko ibilaldiak. Oro har, jarduera dibertsifikatuak egiteko joera handiagoa dute.

 

Martxoa 2024

AL AR AZ OG OR LR IG
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31