• SUSTAPEN ETA MERKATURATZE TURISTIKOA
Euskal enpresak eta erakundeak baikor Londresko World Travel Market-en egindako lanarekin
Azoka turistikoa, hilaren 6an hasi eta atzo amaitu zena, munduko garrantzitsuenetako bat da, eta bertaratutako profesionalei eta helmugei merkataritza-bilerak egiteko eta harreman interesgarriak izateko aukera ematen die. Gainera, industriaren garapenari buruzko azken notizien berri izan dezakete, egungo erronkei aurre egin behar baitie, hala nola mundu osoko ziurgabetasun ekonomiko, politiko eta meteorologikoari.
Euskadi beste 14 euskal erakunde publiko eta pribaturekin batera egon da espazio propio batean.
Atzo amaitu zen Londresko World Travel Market, Euskadiren parte-hartzearekin, helmuga turistiko gisa. Azokan parte hartu duten 14 euskal erakunde publiko eta pribatuak, Basquetourrez gain, oso pozik eta baikor agertu dira egindako lanarekin. Horietako batzuen ustez, edizio hau Eusko Jaurlaritzak parte hartu duen guztietatik onena izan da.
Helmuga sustatzeko eta akordioak ixteko bilera eta hitzordu komertzialez gain, bertaratutako profesionalek turismo-industriaren azken berrikuntzei buruzko informazioa jasotzeko aukera izan dute. Industria horrek erronka eta galga berriei egin behar die aurre, hala nola ziurgabetasun ekonomikoaren egoerari, ezegonkortasun geopolitikoari edo mundu osoko fenomeno meteorologiko kaltegarriei, eta horrek eragina izan dezake bidaiariengan.
Hala ere, Euskadiren standean giro baikorra izan da, baita bisitariek helmugako erakusmahaietan erakutsi duten interesagatik ere. Euskadi osoari buruzko informazioa eskatzen zuten bisitariek, baina baita naturari buruzko informazioa ere, Donejakue Bidea eta baita cycling-ekoa ere, aurten Euskaditik Tour de France lasterketatik eratorritakoa.
Baikortasuna bat dator merkatuaren portaera bikainarekin. Nabarmentzekoa da 2023ko 9 hilabeteetan, urtarriletik irailera, gorakada handia izan dela 2022ko aldi beraren aldean: sarrerak % 19 igo dira, eta gaualdiak, % 17. Gainera, 2023ko metatuak serie historiko osoko zifrarik altuenak erregistratu ditu. 2022. urteari dagokionez, Ingalaterrako merkatuak nabarmen egin du gora. Zehazki, 2022. urtea 122.600 sarrerarekin itxi da, hau da, 2021ean baino % 268 gehiago, eta gaualdien kasuan ere % 319 igo da 266.693ra arte. 2022an, merkatu horrek sarreren guztizkoaren gainean duen ehuneko kuota % 3,4koa da; beraz, 9. postuan dago Euskadira jaulkitzen duten merkatuen ranking orokorrean. Eta aurten, zortzigarren postura igo da, % 3,9ko kuotarekin.
Urtarokotasunari dagokionez, merkatu horrek kontzentrazio nabarmenak ditu udaberrian eta udan. Iraila da merkatu honetan eskari handiena duen hilabetea. Batez besteko egonaldia 4,7 egunekoa da Euskadin, 4,4 eguneko batez bestekoaren gainetik. Batez bestekoa (136,3 euro) baino handiagoa da, halaber, eguneko eta pertsonako egiten duten gastua ere (180 euro).
Haren gomendio-tasa, aldiz, batez bestekoa baino 3 puntu txikiagoa da, % 70ek ziurtasun osoz baitiote Euskadi turismo-helmuga gisa gomendatuko diela senideei eta lagunei. Hala ere, % 97k positibotzat jotzen du Euskadira egindako bisita, eta % 35ek dio datorren urtean itzuliko dela.
Erresuma Batutik etorritako bisitarien profila 49,8 urtekoa da, hau da, batez bestekoa baino ia 2 puntu handiagoa. Hona hemen motibazio nagusiak: gastronomia eta ardoak ( % 20), kostaldeko turismoa ( % 16), hiriko turismoa ( % 16), touringa ( % 16), eta kultura-turismoa eta ekitaldietakoa ( % 15).
Gehienek hotel-establezimenduetan hartzen dute ostatu ( % 83) eta % 15ek kanpinean; % 30ek Bilbon, % 25ek euskal kostaldean, % 25ek Donostian, % 13k barnealdean, % 6k Gasteizen eta % 1ek Arabako Errioxan. % 49 bikotekidearekin datoz, % 26 gazteak eta haurrak dituzten helduen taldean, % 15ek heldu bakarreko taldean bidaiatzen dute, eta % 10 bakarrik etortzen dira.
%34ak senior turismoaren eskaintza eskatzen du eta familia turismoarena % 26ak.