Web gune honek cookieak erabiltzen ditu, propioak eta beste batzurenak. Gure cookien politikari buruz gehiago irakurri dezakezu.

  •   EUSKADIKO BEHATOKI TURISTIKOA

IBILTUR MICE 2019, Euskadin kongresuetako eta konbentzioetako turisten portaerari buruzko txostena aurkeztu da

" Kongresu gehienak Bilbon egiten dira, nazioarteko ekitaldien turismorako egoitzarik irekiena baita. "Arlo mediko-sanitarioetarako eta, neurri txikiagoan, teknologikorako orientazioa da Euskadiko MICE turismoaren beste ezaugarrietako bat. "Jatorriari dagokionez, Madril eta Katalunia, Estatuan eta nazioartean, Britainia Handia, bereziki Italia, Frantzia eta Alemania. Hala ere, herrialde horietako bakar batek ere ez du kongresuetako eta konbentzioetako turisten %16tik gorako ekarpenik egiten.

txostena, 2019koa, argitaratu du. Euskadiko Turismo Behatokiak, Basquetour-ek, bi urtean behin egiten duen txosten honetan, Euskadiko turismo-establezimendu arautuetan kongresuetara eta konbentzioetara joateko ostatu hartzen duten turisten portaera aztertzen da.

Azterketa, IBILTUR OCIO 2019rekin batera, besteak beste, Eusko Jaurlaritzaren 2019-2022 Euskal Estatistika Planaren zati da.

 

Bilboko, Donostiako eta Gasteizko Convention Bureau deiturikoek emandako datuen arabera, Euskadiko biltzarren eta konbentzioen jarduerak 117.232 parte-hartzaile bildu zituen 2019an (IBILTURen 2017-2016 azken txostenari dagokion urtean baino %41 gehiago). Bertaratutakoen kopurua 427 biltzar eta konbentzioetan erregistratu zen; horietatik %9 Gasteizen, %59 Bilbon eta gainerako %31 Donostian.

IBILTUR txosteneko datuak biltzeko 333 inkesta egin ziren Gasteizen, 341 Bilbon eta 286 Donostian. Guztira, 960.

Inkesta horiek egin ziren kongresu eta konbentzioen %58 Estatukoak izan ziren, eta sektore garrantzitsuena medikuntza-osasuna izan zen (%54).

Biltzar eta konbentzio horietan, 50 eta 150 lagun bitarte joan ohi dira (%32).

Ekainean (% 29), irailean eta urrian (% 23, biak) izan zen ekitaldi gehien.

 

IBILTUR MICE azken txostenak ateratako ondorio nagusien arabera:

  • Ekitaldi gehienak Bilbon egiten dira, eta medikuntza-osasunaren eta, neurri txikiagoan, teknologiaren alorretara bideratuta daude. Gainera, biltzar eta/edo konbentzioetara joateko Euskadin gaua ematen duten turista gehienak Estatuko beste autonomia-erkidego batzuetakoak dira.
  • Ekitaldiaren programa, kalitatea eta edukiak dira erakargarritasuna osatzen duten alderdi erabakigarriak. Aldiz, gizarte- eta aisia-programa da alderdi erabakigarriena.
  • Bilbo da, alde handiarekin, nazioarteko ekitaldien turismorako egoitzarik irekiena. Gasteiz eta Donostia oso bideratuta daude bi merkatu berezitara: Madril eta Katalunia, hurrenez hurren.
  • Turisten jatorriari dagokionez, Madril eta Katalunia nabarmentzen dira, estatukoen artean, eta Britainia Handia, bereziki, Italia, Frantzia eta Alemania, nazioartekoen artean. Hala ere, horietako bakar bat ere ez da kongresuetako eta konbentzioetako turisten %16 baino gehiago
  • Euskadin biltzarretara eta konbentzioetara joaten diren turisten batez besteko adina askoz txikiagoa da Euskadi aisialdiko arrazoien ondorioz bisitatzen dutenena baino (41ek 49 urte); gainera, urtetik urtera gaztetzeko joera ere badago.
  • Hegazkina da MICE turistek gehien erabiltzen duten garraioa. Hala da, bereziki, nazioarteko merkatuetatik datozenen eta Bilbon egiten diren ekitaldietara joaten direnen artean. Beste autonomia-erkidego batzuetako turistek eta Donostiako ekitaldietara joaten direnek hegazkina bezain barneratua dute ibilgailu pribatua. Gasteizen, parte-hartzaileen portaera asko aldatzen da, eta hegazkinak eragin txikia du, trenak ere gainditu egiten baitu.
  • Euskadiko hiru MICE helmuga nagusiek oso bestelako ostatu-egitura dute. Bilboko goi-mailako hotelak hobesten dituzte, eta Donostiako 2 izarreko edo beheragoko kategoriako hotelak nahi dituzte. Gasteizek Bilbokoaren antzeko egitura proposatzen badu ere, goragoko kategorietan ez da hain zentratua.
  • Bi alderdik nazioarteko turista erakartzeko interesa indartzen dute: goragoko kategoriako ostatu-eskaera areagotzen dute, bi izarrekoen edo gutxiagokoen kontura, eta Estatuko turistena baino askoz gehiago irauten dute.
  • Bisitarien adinak asko baldintzatzen du ostatu-egitura. Beheragoko kategorietako pentsio eta hotelek 30 urtetik beherakoak jasotzen dituzte batez beste; kategoria handitu ahala, berriz, batez besteko adina igotzen da.
  • Masiboa ez bada ere, MICE turistek interes orokorra dute egonaldiko aisialdiko jarduerekiko, baina ez nahitaez ekitaldien programaren parte gisa diseinatutakoak. Hala ere, ez da homogeneoki banatzen; Vitoria-Gasteizek ez du Bilboko eta Donostiako berezko jarduera-maila sortzeko gaitasunik.
  • Biltzarkideek bildutako aisialdiari buruzko informazioaren 2/3 inguru ekitaldien antolaketaren beraren bidez bideratzen da. Agian, lortu nahi den jardueraren ezaugarriengatik, informalagoa eta gastronomikoagoa, Donostian kanal hau bigarren mailakoa da berezko bilaketen sendotasunaren aldean.
  • Hurbileko pertsonak, gidak eta internet dira bidaietarako informazioa bilatzeko hiru oinarriak. Gidak eta liburuxkak bereziki garrantzitsuak dira Bilboko bisitarientzat, agian kultura-jarduerarako egokiak direlako. Donostian eta Gasteizen, aldiz, Internet da baliabiderik hedatuena.
  • Gastronomia, hiriko turismoa eta, neurri txikiagoan, kultura-turismoa dira biltzarretako eta konbentzioetako turistek egiten dituzten jardueren muina. Hala ere, kultura-turismoak antzeko potentziala du Bilbon.
  • Erosketak egiteko aukera handia dago. MICE turismoaren 1/5en artean bakarrik hedatzeaz gain, Bilbora eta Donostiara mugatzen dira. Eta kongresuz kanpoko jarduera mota hori, neurri handi batean, nazioarteko merkatuetako turistek egiten dute.
  • Eskaintza oro har oso positibotzat jotzen da. Garbitasuna, segurtasuna eta harremanen kalitatea nabarmentzen dira. Aldiz, nolabaiteko ahultasun puntu gisa, erlatiboki soilik, prezioak bakarrik daude, bai merkataritzan, bai ostalaritzan, eta egoitza duten hirietako aisialdirako eskaintza osagarria.
  • MICE turista aisialdiko turista gisa hartzeko probabilitatea askoz handiagoa da beste autonomia-erkidego batzuetatik etorritakoen artean. Kultura turismorako eta City Break turismorako hurbiltasunak eta bide sarbiderako aukerak markatzen dute joera.
  • Gasteizek gainerako egoitzek baino askoz gastu txikiagoa sortzen du, erosketen hedapen mugatuagatik. Donostiak eta Bilbok antzeko gastu maila aurkeztu dute eguneko, baina bigarrenak batez besteko gaualdi handiagoa dakar, bidaiari bakoitzeko 40 €gehiago gastatzeko.
  • Emakumeek gizonek baino gehiago hartzen dute parte aisialdiko jardueretan. Hala ere, askoz gastu txikiagoa sortzen dute, agian gazteagoak direlako eta beheragoko kategorietako establezimenduetan bizi direlako.
  • Emakumeak pixka bat errazagoak dira etorkizunean aisialdiko bisitak egiteko konbentzitzerakoan, baina gizonek negozio-bisita errepikatzeko aukera askoz handiagoa dute.

Azaroa 2020

AL AR AZ OG OR LR IG
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30